De voordelen van een advertorial

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Wanneer jij als bedrijf zijnde graag je naamsbekendheid wilt verhogen, dan kun je dit op verschillende manieren doen. Eén van die manieren is middels het plaatsen van een advertorial. Een advertorial is niets meer dan een advertentie, maar dan in de vorm van een redactioneel stuk. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je product of dienst helemaal van A tot Z uit te lichten, zodat de kans groter is dat mensen het meer gaan waarderen, waardoor je omzet verhoogt. Om je een idee te geven waarom een advertorial voor iedere ondernemer een verstandige keuze is, hebben we een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet.

Verschil tussen een advertentie en advertorial

Het grote voordeel van een advertorial, ten opzichte van een advertentie, is dat eerstgenoemde net echt lijkt. Je ziet namelijk niet direct dat het gaat om een gesponsorde plaatsing. Mede daardoor is de kans vrij groot dat mensen sneller geneigd zijn om het te lezen. Je kunt dus bijvoorbeeld vanuit het oosten van het land prima adverteren in Noord-Holland of andere provincie in ons land. Doordat het stuk dat je promoot lijkt op een echt geschreven stuk, is de kans aanzienlijk groter dan mensen geneigd zijn hier op te klikken. 

Promoot jouw bedrijf met een pakkende tekst

Een goede advertorial zegt meer dan duizend woorden. Je kunt er dus voor kiezen om allerlei verschillende visuals te maken, maar enkel een pakkende tekst kan natuurlijk ook. Afhankelijk van de locatie waar je gaat adverteren, kun jij je uiteindelijke keuze maken. Je kunt je voorstellen, dat het voor klanten makkelijker is om visuals te onthouden, dan wanneer je kiest voor een hele lap tekst. Toch zien we vaak, dat de combinatie van beide nog steeds altijd het beste werkt. Zo kun je dus werken met bijvoorbeeld een paar prachtige visuals, maar kun je ook gebruik maken van woorden om het geheel extra kracht bij te zetten.

Categorieën: Marketing