Maak van jouw website een succesverhaal

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Als ondernemer kun je tegenwoordig eigenlijk niet meer zonder goede website. De tijd van de Gouden Gids ligt ver achter ons. En ook als een potentiële klant via mond-tot-mond reclame van jou hoort is de kans groot dat hij of zij begint bij een online verkenning van jouw product of dienst. Daarvoor moet je allereerst vindbaar zijn. Daarnaast zal een fijne website ervaring een potentiële klant sneller omzetten in een daadwerkelijke klant. 


Goed vindbaar


Je hebt al website en deze kan er zo maar eens onwijs goed uitzien met mooi beeldmateriaal een fijn lettertype. Toch heb je hier nog niet zoveel aan als klanten niet op jouw site belanden. Vaak gaat een klant op zoek naar jouw product of dienst via een zoekmachine. Dat maakt het belangrijk dat jouw bedrijf met de juiste zoekwoorden (hoog) in deze zoekresultaten eindigt. SEO (zoekmachine optimalisatie) hoort daarom helemaal thuis in je marketing strategie.


Technisch tip top

Landt de klant eenmaal op jouw website dan is het super belangrijk dat jouw website technisch goed in elkaar steekt. Je hebt vast zelf wel eens ervaren dat een website hapert of dat linkjes niet werkten. Hoe snel was je vervolgens vertrokken? Een potentiële klant moet op jouw website gemakkelijk de weg kunnen vinden en niet tegen technische problemen aanlopen, want dan kun je deze zomaar weer kwijt zijn.


Inhoudelijk sterk


De homepage is de etalage van je onderneming. Hier moet een potentiële klant dus gelijk kunnen zien wat jij te bieden hebt en hoe jij je onderscheidt van de concurrent. Het hebben van een heldere boodschap is daarom belangrijk. Werk daarbij niet alleen met tekst maar ook met beeldmateriaal. Wanneer je jouw boodschap verpakt in een mooi jasje wordt jouw website ook visueel aantrekkelijk. Overigens is het net zo belangrijk de rest van je website ook van goede content te voorzien. Niet iedere surfer komt op jouw website terecht via de homepage.


Gemakkelijk te gebruiken


Met het gemak waarmee jouw bezoeker over je site surft staat of valt ook wel een hoop. Een klant moet eigenlijk gedachteloos zijn of haar weg kunnen vinden op jouw website. Maak de boel niet nodeloos complex en biedt overzicht. Denk verder bijvoorbeeld aan het hebben van een duidelijk menu en handige zoekfuncties binnen een productaanbod. 


Hulp nodig?


Een succesvolle site heb je dus niet zomaar even. Daar gaat best wat tijd, onderzoek en expertise in zitten. Het gaat naast design ook voor een groot deel om techniek en om marketing. Gelukkig hoef je dit niet allemaal zelf te doen. Er zijn tal van specialisten die jou kunnen helpen op het gebied van zoekmachine optimalisatie, design, leadgeneratie, b2c marketing en b2b marketing

Categorieën: Marketing