Waarom zou je voor zakelijk internet of zakelijke telefonie kiezen?

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Ben je ondernemer en werk je met personeel in dienst of voor jezelf? Dan is het handig om zakelijk internet en telefonie aan te schaffen. Er zitten namelijk allerlei voordelen aan zakelijk internet en telefonie. Vooral wanneer je met een team werkt, is het handig om er in ieder geval voor te zorgen dat jullie op een veilig en betrouwbaar netwerk aan het werk zijn. Je kunt je werk namelijk niet doen als het internet of de telefonie er de hele tijd uit ligt. Op deze pagina kom je erachter wat de voordelen van zakelijk internet zijn en waarom je juist voor zakelijke telefonie kunt kiezen.

Wat zijn de voordelen van zakelijk internet?

Wil je voor zakelijk internet kiezen, maar wil je eerst weten welke voordelen eraan zitten? Dan is het goed om te weten dat je meer aansluitmogelijkheden hebt als je voor zakelijk internet kiest. Niet iedereen kan al met glasvezel werken, vooral particulieren dienen hier vaak nog even op te wachten. Als je zakelijk internet afneemt, is de kans groot dat je wel via glasvezel kunt werken. Verder heb je als zakelijke afnemer van internet niet of weinig te maken met overboeking. Dit houdt in dat je internetconnectie sneller is, omdat er geen grote groepen mensen gebruik van maken. Wanneer er een probleem met de verbinding is, wordt er bij zakelijk internet ook veel sneller een monteur langs gestuurd.

Heb je een grote onderneming? Dan kun je bij zakelijk internet ook voor een netwerk op maat kiezen. Dit houdt in dat de internetprovider een netwerk voor je bouwt, waar je veilig gebruik van kunt maken. Dit is bijvoorbeeld belangrijk als je met gevoelige informatie werkt en hackers een stap voor wil zijn.

Welke voordelen zitten er aan zakelijke telefonie?

Zakelijke telefonie is vooral handig als je met meerdere personen werkt. Zakelijke telefonie kan zowel mobiel als via vaste lijnen werken. Hoewel zakelijke telefonie iets duurder is, betaal je tegenwoordig bijna net zoveel voor reguliere telefonie als zakelijke telefonie, terwijl de tweede optie meer voordelen met zich meebrengt. Je kunt bijvoorbeeld een telefooncentrale op kantoor laten aanleggen, waardoor je personeel intern met collega’s kan bellen en klanten aan elkaar kunnen doorverbinden. Dit zorgt ervoor dat het personeel snel met elkaar kan schakelen en bellende klanten snel met de juiste persoon aan de lijn kunnen hangen. De kosten voor zakelijke telefonie zijn ook aftrekbaar van de belastingen die je betaalt.