Bakkeleien over je zakelijke toekomst in Mokum

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

In een aantrekkelijke en praktische vergaderlocatie in Amsterdam kan een boel worden beslist. Maar hoe zoek je zo’n plek nou uit? Daar doen we graag een boekje over open.

Kiezen is altijd moeilijk. Je hebt te maken met te veel keuze, te weinig of een aanbod dat bestaat uit opties die allemaal even aantrekkelijk zijn. Ben jij degene die de knoop moet doorhakken? Nou, dan wensen we je veel succes!

Het beste is om je mogelijkheden van allerlei perspectieven te benaderen. Zo wordt je longlist langzaamaan een shortlist en kom je er uiteindelijk wel uit. Bovendien, een vergadering beleef je niet alleen. Er zijn vast andere mensen in je team die enige zeggenschap hebben in de keuze of dat graag zouden willen. Dan kun je in ieder geval die laatste loodjes samen met hem, haar of hen dragen wanneer je al je opties voldoende hebt afgewogen en gefilterd.

Baseer je uiteindelijke keuze op onder andere de volgende zaken:

Eerste indruk

Die is erg belangrijk. De tweede uiteraard ook. Dat wil zeggen dat de gevel van het pand waar jullie gaan vergaderen positieve gevoelens moet inspireren bij iedereen die meedoet. Voor het interieur geldt hetzelfde. Een zaal met lichte en neutrale kleuren en niet al te veel contrasten heeft daarom de voorkeur. Zijn er ramen in de kamer aanwezig? Dat hoeft immers niet wanneer het een groot gebouw betreft en het lokaal zich ergens in de binnenste regionen bevindt. Wanneer er wel degelijk sprake is van een uitzicht, dan mag dit niet te veel afleiden. Het panorama moet echter wel tot de verbeelding spreken.

U hoort allemaal bij elkaar?

Dan moet de sfeer wel gemoedelijk zijn. En geloof ons, dat bereik je niet wanneer alle aanwezigen gedwongen in een kluitje op elkaar zitten. Sterker nog, dan kantelt de stemming behoorlijk! Kies de zaal hier dus op uit. Voor iedereen die zich meldt voor de bespreking wil je dus plek hebben. Dat kan worden verhinderd door de opstelling zoals die nu is in de zaal die je hebt uitgekozen. Oftewel, dat is een kwestie van het beheer even lief aankijken om een beetje met de tafels en stoelen te mogen schuiven.

Amsterdam, een begrip

En een behoorlijk ruim begrip, ook. Oftewel, je wilt er wel zeker van zijn dat niemand die op de gastenlijst staat verdwaald raakt. Wie van buiten de stad komt, kan nog een hele kluif hebben aan het vinden van de locatie. Dus is een gedetailleerde routebeschrijving geen overbodige luxe. Verdeel dit onder je collega’s en deelnemers van externe partijen die aangeven daar behoefte aan te hebben. Per mail doorsturen naar iedereen die komt mag natuurlijk ook. Neem hierin ook de belangrijkste parkeerplekken en fietsenstallingen op, evenals haltes, perrons en stations voor hen die met het openbaar vervoer reizen.
Succes met vergaderen!

Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *