Wat is Google Ads en hoe kun je dit succesvol voor je onderneming toepassen?

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Google Ads wordt steeds onmisbaarder voor de (online) ondernemer. Tegenwoordig kun je naast het onderhouden en hebben van een fysieke winkel, online ook veel omzet draaien. Waar je in een bepaalde stad vooral plaatselijke klanten hebt, kun je online door heel Nederland en zelfs van over de hele wereld klanten aantrekken voor jouw product of dienst. De online wereld maakt de fysieke wereld kleiner, maar je zakelijke kansen een stuk groter. In deze blog lees je wat Google Ads is en hoe jij er als ondernemer meer over kunt leren.

Wat is een Google Ads campagne?

Wanneer je hoog in de zoekresultaten van Google terecht wil komen, kun je het beste een Google Ads campagne opzetten. Op die manier kun je met zoektermen adverteren en kan iedereen die deze zoektermen gebruikt, op je advertentie terecht komen. Dit zorgt voor meer bereik en ook nog eens meer naamsbekendheid. Daarnaast kun jij je eigen doelgroep targeten, zodat mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst, je advertenties te zien krijgen. Zorg er dan ook wel direct voor dat je een interessant aanbod hebt of dat er een tijdelijke deal is, waardoor je de potentiële klanten wellicht over de streep kunt trekken en verkopen kunt gaan realiseren.

Google Ads is erg gebruiksvriendelijk, maar het duurt wel even voor je precies weet op welke manier je dit het beste voor je onderneming kunt inzetten. Daarnaast is het goed om te weten dat er concurrentie is als je Google Ads gebruikt en dat je soms dus meer geld moet betalen per klik.

Hoe kun je de fijne kneepjes van Google Ads aanleren?

Gebruik je nu Google Ads maar komen daar nog geen resultaten uit naar voren waar je tevreden mee bent? Dan is het aan te raden om een Google Ads training te volgen. Tijdens zo’n training leer je vooral hoe je Google Ads succesvol voor je onderneming kunt inzetten. Je leert wat er bij een goedlopende advertentie komt kijken, hoeveel budget jou ook echt omzet en mogelijke winst zal opleveren en nog veel meer. De technische kant van Google Ads kan soms lastig zijn, vandaar dat het belangrijk is dat je dit leert begrijpen, voor je de tool succesvol in kunt zetten.

Wanneer je geld in je eigen ontwikkeling en in je onderneming investeert, kun je daar op de lange termijn de vruchten van plukken. Wil je Google Ads inzetten maar heb je geen tijd voor een training? Overweeg dan om deze werkzaamheden aan een online marketingbureau uit te besteden. 

Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *