De mogelijkheden van marketing promotie met bedrukte bekers

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Koffiebeker marketing zie je steeds vaker. Het is een nieuwe trend waarbij koffiebekers de drager zijn van de marketinguiting. Doordat je koffiebekers volledig kan bedrukken en ze in kleine oplages leverbaar zijn, wordt er vaker gebruik van gemaakt. In dit artikel vertellen we je waar koffiebekers gebruikt kunnen worden in je marketinguitingen.

Op kantoor

Het is erg voor de hand liggend, maar het begint natuurlijk bij de huisstijl van jouw merk. Laat de koffiebekers aansluiten bij het imago van jouw bedrijf. Bedruk ze in de huisstijl en communiceer jouw kernwaarden of slogan op de beker. Dat is niet alleen leuk voor je collega’s, tegelijkertijd ziet het er ook erg professioneel uit voor bezoekers. Hierdoor zijn bedrukte koffiebekers goed te gebruiken voor de interne marketing.

On the go

Doordat je koffiebekers aansluitend aan je huisstijl kan branden, zijn ze uitermate geschikt voor bijvoorbeeld koffiezaken. Koffie Bekers met deksels zijn perfect te gebruiken voor koffie-to-go. Jouw branded koffiebekers vallen op en springen daardoor bij iedereen in het oog. Jouw klanten komen overal en een inspirerend design triggert dat weer potentiële nieuwe klanten.

Op straat

Koffiebekers zijn al in kleine oplages, volledig bedrukt te bestellen. Daardoor zijn deze in te zetten in bijvoorbeeld de fieldmarketing. Denk bijvoorbeeld aan een nieuw product wat je op straat kan proeven. Dat dat doe je toch niet met “standaard” koffiebekers? Koffiebekers zijn in diverse formaten verkrijgbaar en zijn daardoor perfect te gebruiken voor bijvoorbeeld proefsessies.

Bij sportclubs

Bij sportclubs wordt koffie gedronken en daardoor is er een behoefte aan koffiebekers. Voor bedrijven zijn er veel mogelijkheden om sportclubs te sponsoren met deze bekers. Dit is niet alleen prettig voor de sportclub zelf. Die zien de aanschaf van koffiebekers namelijk vaak als kostenpost. Tegelijkertijd is het voor de exposure van je merk ontzettend goed. Stel je voor: gemiddeld heb je je kop koffie 7 minuten vast. Door een inspirerend ontwerp, trigger je gebruikers te kijken naar je merk. Die aandacht voor je merk bereik je met geen enkel product.

Samenvattend zijn branded koffiebekers uitermate geschikt als marketingtool. Doordat je bekers in kleine oplages kan bestellen, deze volledig kan personaliseren en aan kan laten sluiten aan je huisstijl, kun je deze perfect inzetten voor jouw marketingactiviteiten. Koffiebeker marketing kun je écht overal toepassen.

Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *