Een nieuwe website: waar op letten?

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Daar waar een website een aantal jaar geleden nog gold als een verlengde van je winkel of bezoekadres, is dat tegenwoordig helemaal anders. De verkopen gaan online door het dak, wat ook te zien is aan de winkelcentra die steeds meer leeg komen te staan. Het is dus duidelijk de de online variant van de winkel belangrijker is geworden dan de daadwerkelijke winkel. Zoals het in een winkel soms nodig is om te verbouwen, is dat bij een website ook het geval. Het is van groot belang dat de overgang naar een nieuwe website nauwkeurig gebeurt, om verlies in omzet te voorkomen. Wij geven je een aantal tips waar je op moet letten als je naar een nieuwe website gaat. 

1. Data overzetten 

De kans is groot dat jij een groot deel, of zelfs alle, data van de oude site wilt meenemen naar de nieuwe omgeving. Als jij alleen het uiterlijk aanpast, zal dit geen problemen opleveren, maar als jij overstapt op een geheel nieuw systeem zal het overzetten van data waarschijnlijk een stuk lastiger zijn. Het is dan ook belangrijk dat je een specialist laat kijken naar de datakwaliteit van de data die je wilt overnemen. Als jij data gaat importeren die niet goed geëxporteerd is, loop je het risico op dataverlies. Dat is juist hetgeen wat je wilt voorkomen, aangezien je hier zo lang over hebt gedaan om dit te verzamelen. 

2. Mobiel vriendelijkheid 

Tegenwoordig heeft iedereen een mobiele telefoon, waarvan het overgrote deel ook nog eens mobiel internet heeft. Meer dan de helft van alle zoekopdrachten op Google zijn dan ook met de mobiele telefoon. Het is daarom van groot belang dat jij jouw website hier op inricht. Een website moet op een mobiele telefoon snel en gebruiksvriendelijk zijn. Uiteraard moet dat op de desktop ook, maar voor mobiel is dit misschien nog wel belangrijker, omdat het sneller opvalt als een website niet aan de eisen voldoet. Hierdoor ga je gegarandeerd klanten mislopen. 

3. Marketing zaken 

Tot slot is het slim om alle inspanning op het gebied van marketing niet ongedaan te laten maken. Denk hierbij aan het overzetten van het Google Analytics account, maar ook aan de structuur van je website. Zo wil je zorgen dat er geen URL’s zijn die niet werken, want dit kan voor een bezoeker erg frustrerend zijn. Als jij twijfelt over jouw kennis hierover, kun je er altijd voor kiezen om een online marketingbureau in te schakelen. 


0 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *