Besparen op personeelskosten door automatisering
Voor de meeste bedrijven zijn de personeelskosten de hoogste kosten van een bedrijf. Op zich niet zo gek, aangezien het personeel ook voor de omzet van een bedrijf zorgt. Toch gaat dit tegenwoordig niet helemaal meer op. Zo zijn er genoeg posities binnen een bedrijf die vervangen kunnen worden. Wij geven je een aantal mogelijkheden om toch te kunnen besparen op personeelskosten.
1. Webshop koppeling
Er zijn tegenwoordig voldoende koppelingen mogelijk met jouw webshop. Denk hierbij aan een order koppeling waarmee je orders via marketplaces gelijk in jouw CMS binnenkrijgt. In combinatie met een stock koppeling wordt dan ook gelijk de voorraad bijgewerkt, zodat je nooit zit met voorraden die niet kloppen. Dit scheelt boze klanten en je hebt dan ook geen personeel meer nodig dat constant de voorraadstand handmatig moet bijwerken. Dergelijke webshop koppelingen zijn tegenwoordig overal te verkrijgen voor niet al te veel geld. Je hebt al een webshop koppeling vanaf duizend euro.
2. RPA
Een relatief nieuwe techniek is robotisering. Daar waar dit voorheen alleen nog in fabrieken werd gebruikt, is dat tegenwoordig wel anders. De techniek hierachter heet RPA. Met deze techniek is het zelfs mogelijk dat PDF bestanden worden uitgelezen en overgetypt. Hierdoor bespaar je enorm veel tijd, omdat dit normaal gesproken een tijdrovend proces is. Met een werkende RPA databot voorkom je dit probleem. Bovendien werkt een dergelijke bot 24/7 en is deze nooit ziek. Een stuk efficiënter dan personeel, die zo nu en dan ook nog wel eens een fout maakt. Een RPA databot laat je trainen door een RPA specialist, die er voor zorgt dat jouw databot binnen een paar weken is opgeleid.
3. Chat bots
Ook op het personeel van de klantenservice kan bespaard worden. Zo zijn er een heleboel vragen van klanten waar een panklaar antwoord voor is. Door een chatbot het eerste contact met de klant te laten leggen, kun je dit soort eenvoudige vragen eruit filteren, waardoor je klantenservice medewerkers alleen nog maar klanten met echte problemen aan de lijn krijgt. Je zult merken dat je klantenservice een stuk minder drukte heeft, waardoor je uiteindelijk ook kunt gaan besparen op personeelskosten. Op jaarbasis scheelt dit behoorlijk, terwijl een chatbot niet zo duur hoeft te zijn.
0 reacties