De handigste tips voor een bedrijfsverhuizing

Gepubliceerd door Admin op

Een bedrijfsverhuizing is een hele onderneming. Er komt namelijk veel bij kijken en tijd kost tenslotte geld. Daarom wil jij dat een bedrijfsverhuizing zo soepel mogelijk verloopt. Dat bespaart tenslotte een hoop tijd en daarmee geld. In deze blog geven wij jou de handigste tips voor een bedrijfsverhuizing , zodat jij goed voorbereid en het meest voordelig aan de slag kunt gaan. Wil jij ook graag een zo’n vlekkeloze verhuizing hebben? Lees hieronder dan verder en ontdek de handige tips voor een bedrijfsverhuizing.

De voorbereiding

Of het nu gaat om een particuliere verhuizing of een bedrijfsverhuizing bij beide verhuizingen is het belangrijk dat er een goede voorbereiding is. Ga dus ook vroegtijdig aan de slag met de planning van een bedrijfsverhuizing. Het kost altijd meer tijd dan je in eerste instantie verwacht/hoopt. Schakel daarom vroegtijdig een erkend verhuisbedrijf is, zodat zij jou op tijd kunnen helpen. Ook weet je hierdoor precies wanneer de verhuizing plaats kan vinden en draagt dat ook weer bij aan een strakke planning. Het personeel kan hierdoor ook vroegtijdig ingelicht worden.

Een stappenplan maken

Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de medewerkers is het handig om te weten waar ze de komende tijd en tijdens de bedrijfsverhuizing aan toe zijn. Wij raden daarom aan om vooraf een plan te maken en daarmee ook een stappenplan. Ook kun je hierin vermelden wie welke taak heeft. Denk aan het verzamelen van belangrijk papieren of kijken naar een opslag om belangrijke papieren en meubelen in op te slaan. Vooral handig wanneer er veel spullen en documenten verhuist moeten worden. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om die taken over te dragen aan een gespecialiseerd en erkend verhuisbedrijf.

Wil je toch wel eigen personeel inschakelen voor hulp tijdens de verhuizing? Geef dan ook iedereen een functie binnen de verhuizing. Zodat niet iedereen hetzelfde tegelijk doet en iedereen elkaar gaat aansturen. Ook dit scheelt in the end tot veel tijdbesparing.

De nieuwe bedrijfsruimte

Voordat alle meubelen en belangrijke documenten worden verhuist is het raadzaam om ervoor te zorgen dat de nieuwe bedrijfsruimte al helemaal op orde is. Denk er bijvoorbeeld aan dat je vooraf al het internet en de telefonie kunt aansluiten. Hierdoor ben je in ieder geval bereikbaar. Dit is vooral ook handig om op tijd te regelen net als adreswijziging wanneer je naar een ander pand verhuist. Wanneer er meerdere medewerkers in dienst zijn kun je hen ook vragen voor hulp. Zo kan er een groep in het oude pand blijven en daar alles in orde maken voor vertrek en een ander groepje alles in orde maken in het nieuwe pand.

Uitbesteden

Wanneer je niet zoveel medewerkers in dienst hebt die een handje mee kunnen helpen kun je er dus voor kiezen om de verhuizing uit te besteden aan een erkend verhuisbedrijf. Je kunt dan ook gebruik maken van de extra service die een verhuisbedrijf biedt en ook van de middelen waar ze over beschikken. Wat betreft het verhuizen van archieven is vaak ook enige ervaring geen overbodige luxe, zodat niet alles in de war raakt en het uren kost om alles weer op volgorde te krijgen. Denk tot slot ook aan de capaciteit van de werknemers. Zij moeten tenslotte na de verhuizing ook gewoon weer aan het werk. Als ze dan en moeten verhuizen en daarna weer werken kan dit voor extra (werk) druk zorgen.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *