3 Redenen om nu te beginnen met SEO

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Als ondernemer heb je anno 2020 vast wel eens gehoord van SEO. Deze afkorting staat voor Search Engine Optimalisation oftewel in het het Nederlands zoekmachine optimalisatie. Veel ondernemers vinden het spannend om aan de slag te gaan met SEO, want wat betekent het precies? Is het net zo ingewikkeld als dat het klinkt? En wat zijn de voordelen van SEO? 

In dit artikel geven wij 3 redenen waarom je zou moeten beginnen met SEO. Zoekmachine optimalisatie is voor elk bedrijf een interessante online marketing methode. Met SEO krijg je meer “gratis” bezoekers op je website en verhoog je jouw omzet.

Reden 1. Meer bezoekers op je website

Een goede reden om vandaag nog te beginnen met SEO is om het aantal website bezoekers te verhogen. Voor veel ondernemers is dit de belangrijkste reden om aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie. Meer bezoekers op je website betekent meer aanvragen of verkopen, waardoor de omzet van je bedrijf zal stijgen. Het is logisch dat je als bedrijf bovenaan in Google wilt komen te staan, maar je bent vast niet de enige binnen de branche. Daarom is het belangrijk om continu bezig te zijn met zoekmachine optimalisatie met als doel het verslaan van je concurrenten in de zoekmachine. In veel gevallen is het nodig om hiervoor een gespecialiseerd marketing bureau in te schakelen. 

Reden 2. Betere gebruikservaring

Wanneer je aan de slag gaat met het optimaliseren van je website voor de zoekmachine is het belangrijk om een duidelijk structuur aan te brengen en de website technisch goed in te stellen. Deze optimalisaties zorgen ervoor dat zoekmachines de website gemakkelijker kunnen indexeren. Een groot voordeel van het logisch indelen van je website is dat niet alleen zoekmachines het beter begrijpen, maar ook websitebezoekers. Een geoptimaliseerde website scoort niet alleen goed in de zoekmachine, maar zorgt ook voor een betere gebruikservaring.

Reden 3. Geen kosten per bezoeker

Een groot voordeel van SEO is dat het in principe gratis is. Door zoekmachine optimalisatie kom je bovenaan in Google te staan tussen de organische zoekresultaten. Je betaald dan ook niets voor een bezoeker die op je website klikt. Bij SEA (search engine advertising) is dat anders. Dan kom je bovenaan in Google te staan en betaal je (een flink bedrag) per klik op de advertentie. De advertentiekosten kunnen flink oplopen als je honderden bezoekers wilt hebben. Door te investeren in SEO bouw je een sterke website dat op de lange termijn goed scoort in Google, waardoor je “gratis” bezoekers krijgt.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *