Wat is digital signage en waarom is dit voor bedrijven interessant

Gepubliceerd door Admin op

Digital signage wordt in de volksmond ook wel narrowcasting genoemd. Door middel van digitale content voor te schotelen aan jouw klanten, gasten, personeel kun je interactie stimuleren of mensen tot actie aanzetten. Met de digitale schermen beïnvloed je op het juiste moment de beslisser en kun je mensen dus overhalen om van jouw product of dienst gebruik te gaan maken. Met opvallende communicatie kun je jouw doelgroep dus aanspreken. Digital signage bestaat uit zowel een hardware component (schermen) als de software die nodig is om de content te tonen op de schermen. Het is alleen niet zo dat digital signage enkel interessant is als reclame of verkoopkanaal, nee er is wat dat betreft nog een stuk meer mogelijk en het heeft meer waarde dan dat.

Ook voor mijn branche interessant?

Digital signage wordt door verschillende branches ingezet. Zo wordt in de gezondheidszorg in wachtkamers gebruik gemaakt van wachtkamerschermen. Zijn er verschillende venues die gebruik maken van narrowcasting en is in de retail met digitale menuborden narrowcasting ook al behoorlijk geïntegreerd. Ook voor publieke ruimtes en voor corporate communicatie kan digital signage uitstekend worden ingezet. Eigenlijk kan digital signage voor elk bedrijf een toegevoegde waarde zijn. Belangrijk is wel dat je vooraf goed nadenkt over de content en doelgroep, zodat de content die je laat zien waardevol genoeg is voor de ontvanger.

Voordelen van digital signage

Voor elke branche zijn verschillende voordelen te benoemen. Naast dat je een goede uitstraling kunt geven, kun je ook mensen informeren, inspireren en tot actie aanzetten. Tevens kun je ook mensen aantrekken die wellicht eerder niet geïnteresseerd waren of waar je nog niet tussen was opgevallen door buitenaf mensen aan te spreken. Op deze manier is digital signage in de andere fase van de salesfunnel ook een toegevoegde waarde.

Voor klanten of gasten kan het interessant zijn en kan dit zorgen voor herhaalaankopen of herhaalbezoeken doordat de klantbeleving is geoptimaliseerd. Met een persoonlijk ontvangstboodschap en bijvoorbeeld een stuk vermaak kun je daarop inspelen.

Digital signage voor personeel

Medewerkers kun je door middel van narrowcasting wijzigingen in de planning laten ontvangen, een update geven over veiligheidsvoorschriften of het digitaal laten zien van de behaalde resultaten van deze maand. Op deze manier zorgt narrowcasting ervoor dat je naast nieuwe klanten, huidige klanten en medewerkers relevante informatie kunt laten zien. Persoonlijke en op maat gemaakte communicatie die werkt en op de doelgroep is toegespitst.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *