Hoe je een zakelijke verhuizing van A tot Z geregeld met deze tips

Gepubliceerd door Admin op

Ga je met je bedrijf verhuizen naar een nieuwe omgeving en ben je op zoek naar wat handvaten om alles soepel te laten verlopen? Dan ben je hier op de juiste plek. Een zakelijke verhuizing brengt andere uitdagingen met zich mee dan een particuliere verhuizing. Je hebt namelijk te maken met personeel, stakeholders, klanten en wellicht ook mede gevestigde huurders bij een bedrijfsverzamelpand. Veel meer externen en mensen die je zo goed mogelijk wilt bedienen. Je personeel wil je zo efficiënt mogelijk laten werken en niet te veel laten bemoeien met de organisatorisch zaken. Je klanten wil je zo weinig mogelijk van de verhuizing laten meekrijgen en gewoon door blijven gaan met wat het leveren van je producten of diensten. Andere huurders, bij een verzamelpand, wil je niet te veel tot last zijn doordat je hen waarschijnlijk nog weleens nodig hebt en een goede relatie met de buren is echt wel heel belangrijk.

Personeel tijdens verhuizing

Zorg er vooral voordat je een projectgroep hebt voor de verhuizing. Je wilt niet dat iedereen zich bemoeid met de verhuizing en er geen concrete afspraken zijn over wie wat doet. Het personeel dat geen taak heeft moet het bedrijf draaiende houden en de werkzaamheden zo goed mogelijk voortzetten. Tijdens de daadwerkelijke verhuizing kun je hen bijvoorbeeld thuis laten werken zodat ze niet worden afgeleid en er niet te veel van meekrijgen. Het personeel dat wel een taak heeft, moet worden ontzien van andere taken en dit moet weer door andere medewerkers worden opgepakt. Uiteindelijk zal het draaiboek wel belangrijk zijn, want er moet ook goed gecoördineerd worden. Daarnaast is tijdens een zakelijke verhuizing het ook goed mogelijk om een verhuisbedrijf in te huren die alle verhuisspullen naar de nieuwe locatie brengt.

Overige zaken regelen

Naast de verhuizing zijn er nog enkele overige zaken die je moet regelen. Zo moet je de verhuizing doorgeven bij het KvK en de bedrijfsgegevens wijzigen. Je moet je Google Mijn Bedrijf vermelding aanpassen en ook op de website je locatiegegevens aanpassen. Je wilt niet dat klanten bij je oude pand staan en dat ze er dan pas achter komen dat je daar niet meer gevestigd zit. Verder is ook de inrichting van de locatie belangrijk, medewerkers moeten zich op hun gemak voelen en een goede omgeving draagt bij aan werkplezier en efficiëntie.

Ga je met je bedrijf verhuizen naar den Haag, kies dan voor een verhuisbedrijf uit de Hofstad. Zij kunnen je volledig ontzien en jouw bedrijfsverhuizing van A tot Z regelen. Zo kun jij je focussen op de inrichting, planning en randzaken. Een zakelijke verhuizing regel je met elkaar, zodat het succesvol wordt.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *