Hoe een verpakking onderdeel is van jouw marketing

Gepubliceerd door zakelijkenactueel op

Marketeers noemen vaak dat het belangrijk is dat de klant de volledige customer journey doorloopt. Dus waarom stoppen op het moment dat de klant op bestellen heeft gedrukt? En wil je graag iedere keer nieuwe klanten moeten benaderen, of wil je gaan profiteren van je naamsbekendheid en dat klanten bij je terugkeren? Een goede verpakking met jouw merk erop is een stap in de goede richting.

Een persoonlijke webshop verpakking

Doordat de Nederlandse consument massaal online bestelt, komen er met grote regelmaat saaie kartonnen dozen binnen. Op zo’n kartonnen doos kun je alleen zien aan de naam van wie het pakketje is. Kortom, de klant pakt het product uit en gooit de kartonnen doos zo snel mogelijk weg. Zonde.

Op het moment dat jij een gave doos ontwikkelt met daarop jouw huisstijl ziet het gehele huishouden dat iemand een pakketje van jouw merk heeft ontvangen. Hierdoor krijgt de klant nog een keer een positieve herinnering van jouw merk. Dit komt doordat ze een goed product op tijd hebben ontvangen. De kracht van herhaling zorgt ervoor dat de klant jouw merk in gedachte blijft houden.

Producten promoten

Naast het plaatsen van jouw huisstijl kun je ook een volgende handeling promoten op jouw gepersonaliseerde webshop verpakking. Waarom promoot je bijvoorbeeld niet een extra product of dienst die voor de meeste klanten relevant is? Andere promoties die je kunt plaatsen op je webshop verpakking zijn:

  • Review achterlaten;
  • Social media volgen;
  • Kortingscode volgende aankoop;
  • Inschrijven nieuwsbrief. 

Op deze manier lok je je klanten nog een keer naar je website toe en komen ze nog een keer in aanraking met je merk.

Verzenddozen op maat

Heb jij veel producten die qua grootte vergelijkbaar zijn? Het is dan interessant om te overwegen om te kiezen voor verzenddozen op maat. Op het moment dat jouw producten precies passen, heb je minder opvulling nodig en gaan ze minder snel schuiven. Dit kost jou minder opvulmateriaal en gaan er minder producten kapot. 

Bied jij producten aan in jouw webshop die passen in de brievenbus? Je kunt dan voor verzenddozen kiezen die precies passen in de brievenbus. Hierdoor ontvangen jouw klanten hun pakketjes precies op het moment dat ze die verwachten. Op het moment dat je hiervoor niet kiest, kan het zo zijn dat klanten hun pakketjes pas op een later moment ontvangen of dat ze het zelf ergens moeten ophalen.


Categorieën: Marketing

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *