Wat is zoekmachineoptimalisatie en wat kan het voor je bedrijf betekenen?
Google is een belangrijk onderdeel van ons leven geworden. Het vinden vaan een kapperszaak in de omgeving, het navigeren van je werk naar huis of het vinden van informatie over een bepaald product of dienst. Doordat we zoveel gebruik maken van Google, is het voor bedrijven ook de ideale manier om in contact te komen met de doelgroep. Een manier om dit te kunnen bewerkstelligen is via zoekmachine optimalisatie. Meer daarover lees je in dit artikel.
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Om relevante bezoekers naar je website te krijgen is het belangrijk dat je op de eerste pagina staat vaan een zoekwoord dat relevant is aan je bedrijf en een bepaalde zoekvolume heeft. Veel bezoekers kijken namelijk niet verder dan de eerste pagina als ze naar een product of dienst opzoek zijn. Er zijn twee manieren om op de eerste pagina te komen in Google. Door middel van adverteren en door middel van organisch vindbaar zijn. Om organisch vindbaar te zijn is zoekmachine optimalisatie nodig. Onder zoekmachine optimalisatie valt linkbuilding, techniek van je website en content dat op de website geschreven is.
Linkbuilding
Linkbuilding is het vergaren van websites die naar jouw website verwijzen. Dit worden ook wel backlinks genoemd. Om goed te scoren in de zoekmachine is het hierbij goed dat deze website die naar je linkt relevant is en bovendien enige autoriteit heeft. De autoriteit is te analyseren via tools als Ahrefs en Majestic.
Techniek van de website
Ook de techniek van de website is belangrijk. Denk hierbij aan snelheid van de website, sitemap.xml bestand aanwezig is en robots.txt bestand dat in orde is.
Content op je website
Om goed te kunnen scoren in de zoekmachine is unieke en goede content op de website noodzakelijk. Biedt de bezoeker van je website echt meerwaarde waardoor ze meer informatie krijgen over een product of dienst.
0 reacties