Scoren in Google; Waar begin je met je nieuwe website?

Gepubliceerd door Admin op

De markt is al enige tijd aan het verschuiven van offline naar online marketing. Mensen bestellen producten, handelen in aandelen en hebben contact met andere mensen via online. Hierdoor is er ook een enorme afzetmarkt voor veel bedrijven en dus ook kansen. Google is een website dat mensen over de hele wereld gebruiken om mensen naar hun website te genereren en uiteindelijk ook omzet te behalen. Hiervoor is het belangrijk dat je hoge posities haalt op zoekwoorden met een hoog volume die relevant zijn voor je bedrijf. De vraag is alleen: Hoe doe je dat?

Organisch ranken in Google

Er zijn twee manieren om te ‘ranken’ binnen Google. Dit kan door middel van advertenties (SEA) en door middel van organisch ranken (SEO). Voor advertenties betaal je vaak per klik. Organisch is geheel gratis. Beide manieren hebben voordelen en nadelen Zo zal je d.m.v advertenties gemakkelijker hoog in Google komen te staan, maar kan de prijs hiervoor enorm oplopen. Als er bijvoorbeeld 100 mensen op je advertentie klikken tegen een bedrag van 3 euro per klik, ben je zo 300 euro kwijt. Als deze mensen dan niet overgaan tot het daadwerkelijk kopen van je producten, heb je dus 300 euro verloren.

Organisch ranken in de zoekmachine is helemaal gratis, maar duurt vaak wel langer dan advertenties. Daarnaast worden bij het invoeren van zoekwoorden door gebruikers vaak eerst de advertenties getoond en dan pas de organische zoekresultaten. Toch is SEO een effectieve en veel gekozen manier door startende ondernemers omdat het je uiteindelijk veel oplevert tegen lagere kosten dan voor SEA. 

Gebruik van online marketing tools

Om goed te scoren met SEO zijn er veel online marketing tools te gebruiken. één daarvan is Siteprofiler. Dit is een onderdeel van Mangools. Met Siteprofiler kan je de URL van je website invullen en krijg je een analyse te zien van je website. door dit te vergelijken met de concurrentie, weet je wat je moet doen om hoger in Google te komen .

Websnelheid

Een van de belangrijkste factoren om hoog te scoren in Google is de laadsnelheid. Uit onderzoek van Google blijkt namelijk dat 53% van de mobiele gebruiker de website verlaat als het niet binnen 3 seconden is geladen. Hou de websnelheid goed in de gaten. Google Page Speed geeft jou een heldere inzage in de snelheid van je website voor zowel desktop als mobiel. Ook komen zij met gerichte aanbevelingen. Een zeer waardevolle tool!

Categorieën: Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *