Zo bepaal je de content marketing strategie voor de toekomst
Content marketing is van cruciaal belang voor jouw bedrijf. Maar wat verwacht jouw doelgroep van jouw bedrijf? Zorg dat de juiste content wordt geplaats via het juiste medium. Maar hoe kom je erachter wat juist is?
Wat moet er bereikt worden met content marketing?
Bij online marketing gaat het allemaal om vertrouwen. Dit vertrouwen heb je nodig om klanten te genereren. Nu kan je op veel manieren vertrouwen opwekken. Maar hoe weet je of je de juiste doelgroep aantrekt? De content die je maakt, moet dus ten eerste iets met je bedrijf te maken hebben. Ten tweede moet het iets zijn waar je bestaande of potentiele klanten iets aan hebben.
Wat is content marketing?
Content marketing is het vertrouwen opwekken bij je klanten op een manier dat je niet duidelijk maakt dat je reclame maakt voor je eigen bedrijf of product. Een informatietekst over hoe je een telefoon het best kan opladen is niet gelijk een hint naar jouw bedrijf. Klanten en prospecten zien dat de tekst op jouw site staat. De volgende keer als ze zo’n tekst lezen, voelt het gelijk een stuk vertrouwelijker. Als de teksten steeds op de vragen van de klant aansluiten, zijn het dus goede teksten. Als de klant bijvoorbeeld informatie zoekt over een magnetische schroevendraaier en er staat op jouw website een tekst daarover, zou het zomaar kunnen zijn, dat de klant later door het verhoogde vertrouwen een aankoop bij jou doet.
Content marketing bureau
Omdat content marketing vrij breed is, is het handig hier hulp bij te krijgen. Content marketing bureaus zijn er voor je om meer overzicht te krijgen in de statistieken van jouw website. Zij kunnen voor jou een geschikte content marketing strategie opzetten. Hierin wordt duidelijk met wat en hoe je klanten of potentiele klanten naar jouw website worden gelokt zonder keiharde verkoop. Zal het met of zonder sociaal media en wel of geen informatie teksten. Zij weten precies wat jouw bedrijf nodig is. Ze kijken naar de locatie van jouw bedrijf op de markt en wat je precieze doelgroep is.
Hoe zit het in elkaar?
Content marketing is onder te verdelen in 3 onderdelen.
- SEO
- Content
- Media
SEO:
Het content marketing bureau zorgt door zoekmachine optimalisatie dat er een inzicht ontstaat hoe je site presteert. Hoe veel klanten die je site bezoeken ook daadwerkelijk wat kopen (conversie) of op welke zoekwoorden je online gevonden wordt. Door deze informatie kan je te weten komen welke content je nodig hebt om je bedrijf de goede kant op te sturen.
Content:
Dit is hetgeen wat de klanten te zien krijgen. Deze content kan natuurlijk erg verschillen, het is maar net wat voor content er nodig is voor jouw bedrijf. Denk aan posts op facebook en het plaatsen van een video waar iets wordt uitgelegd wat jij verkoopt.
Media
Media kan weer onderverdelen in 3 onderwerpen:
- Owned media: Dit zijn kanalen waar content op geplaatst kan worden die je zelf bezit. Bijvoorbeeld tekst op je eigen website op een post op Instagram.
- Earned media: Deze media heb je als het ware verdient. Goede recensies op google over jouw bedrijf kan ook erg meewerken aan de beslissing van de klant.
- Paid media: Dit is simpelweg content laten plaatsen op een betaald medium of het investeren in bijvoorbeeld google adwords.
Bron: DoubleSmart.nl
0 reacties