Online marketing voor je webshop, wat zijn de mogelijkheden?

Gepubliceerd door Admin op

Steeds meer ondernemers zien kansen in een online webshop. Waar bij sommige webshops de verkoop bijna vanzelf lijkt te gaan, lopen andere ondernemers tegen problemen aan. Het gewenste aantal bezoekers wordt bijvoorbeeld niet gehaald of de conversie is niet wat men verwacht had. Om meer bezoekers naar een webshop te trekken zijn er verschillende methoden die je kunt inzetten. We leggen je de verschillende methoden graag uit!

Zoekmachine optimalisatie

Dankzij zoekmachine optimalisatie kun je op een organische manier bezoekers naar je webshop trekken. Zoekmachine optimalisatie (SEO) omvat een groot aantal technieken die je kunt toepassen op je webshop zodat deze uiteindelijk hoger rankt in zoekmachines. Wanneer iemand op een product zoekt die jij verkoopt zal je hoger in de zoekresultaten te zien zijn. Zo is het belangrijk dat de snelheid van je website optimaal is. Zoekmachines gebruiken dit als factor om je website te beoordelen. Voor snelle hosting kun je terecht bij dit webhosting bedrijf. Daarnaast kun je bijvoorbeeld gaan linkbuilden, H1 titels toevoegen en een uitgebreide productomschrijving maken. Het nadeel van SEO is dat het resultaat vaak eventjes op zich laat wachten. 

SEA

Wanneer je direct resultaat wilt hebben kun je kiezen voor het adverteren in zoekmachines (SEA). Bij alle grote zoekmachines kun je gemakkelijk adverteren op zelfgekozen zoekwoorden. Je kunt simpelweg een zoekwoord kiezen, een passende advertentie maken en een budget instellen. Wanneer je advertentie is goedgekeurd zal het direct getoond worden bij mensen die op zoek zijn naar jouw product! 

Social media advertising

Maar niet alleen in zoekmachines kun je adverteren. Ook op ieder groot social media platform kun je tegenwoordig adverteren. Zo kun je op bijvoorbeeld Facebook en Instagram heel specifiek mensen targetten met een advertentie. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je de advertentie alleen toont aan mannen die in Amsterdam wonen en tussen de 25 en 30 jaar oud zijn. Op deze manier kun je heel gericht voor je doelgroep adverteren. 

Categorieën: Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *