Offline marketing is nog steeds hot!
Tegenwoordig wordt online marketing steeds vaker ingezet en wordt er minder aandacht gegeven aan traditionele offline marketing. Maar waarom eigenlijk? Offline marketing kan nog steeds heel effectief zijn voor ondernemers. We geven je graag wat voorbeelden van offline marketingmethodes die je onderneming kunnen helpen groeien in 2019.
Folders
Een van de bekendste offline marketingmethodes is de papieren reclamefolder. Maandelijks worden er nog steeds honderdduizenden folders verspreid door heel Nederland. Zeker voor plaatselijke Retail bedrijven kan het verspreiden van folders een hoop extra klandizie opleveren. Dankzij de folder kan je aanbiedingen en nieuwe producten communiceren bij de doelgroep in de buurt van de vestiging.
Visitekaartjes
Maar ook visitekaartjes worden al lange tijd gebruikt door individuen en organisaties om contactgegevens te verstrekken. Vooral bij evenementen komen de kaartjes in grote getallen tevoorschijn. Maar visitekaartjes kunnen niet enkel voor het delen van contactgegevens worden gebruikt, ook als bedankkaartje bij een webshop is het een handig hulpmiddel. Of wat dacht je van het verspreiden van een kortingscode op een visitekaartje aan een (select) deel van de klanten? Het maken van een visitekaartje is zo gedaan dankzij een online tool of je kunt dit laten doen door een professionele designer.
Advertentie in de krant
Tot slot is ook het adverteren in een (lokale) krant nog steeds erg populair. Het is dé manier om veel inwoners van een bepaalde regio te bereiken. Zeker bij de lokale kranten worden soms gunstige tarieven gehanteerd waardoor het voor veel ondernemers een interessante optie is. Landelijke klanten hebben vaak hogere tarieven, maar wel een stukken groter bereik. Je zal dus goed naar de kosten en verwachtte opbrengsten moeten kijken.
Al met al kunnen deze offline marketingmethodes dus ook in 2019 nog zorgen voor een stijging in het aantal klanten of de naamsbekendheid van een organisatie vergroten!
0 reacties